Przejdź do głównej treści
 
 
Waluty: PLN | EUR
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Zabudowa bed rack RAM1500 od 2015+ niska montowana na burtach paki

Przejdź do sekcji Opinie
4 280,00 zł
szt.
Dostępność:
na wyczerpaniu
camp4wheels
Czas wysyłki: 24 godziny
Zapytaj o produkt
Udostępnij

Opis produktu

Zabudowa bed rack RAM1500 od 2015+ niska montowana na burtach

Montaż bezpośrednio na burtach paki, bez ingerencji w konstrukcje samochodu czy przycinania elementów rolety i plastików. Nie wymaga wiercenia!

Całość konstrukcji jest wykonana ze stali nierdzewnej, w technice gięcia na zimno, bez spawania

Zabudowa dedykowana do RAM 1500 od 2015 roku zarówno z podwójną, jak i pojedynczą kabiną oraz każdą z rolet czy materiałowych pokryw paki. Konstrukcja jest tak wyprofilowana, aby idealnie pasowała z bryłą auta.

Po zamontowaniu zabudowy typu bed rack, łatwo możemy ją również zdemontować pozostawiając jedynie elementy mocujące. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto nie traci swoich właściwości typowego samochodu do pracy i przewożenia ładunków na pace. 

Wysokość zabudowy dobraliśmy tak, aby namiot dachowy "chował" się za kabiną. Spokojnie zmieści się model namiotu nawet w opcji 160-tki, jak Wild Cruiser PRO 160 czy Voyager PRO 160. Zabudowę można również doposażyć w dodatkowe elementy oraz uchwyty do montażu akcesoriów typu hi-lift, siekiera, łopata oraz kanistry, prysznic kempingowy.

Poszczególne elementy są otworowane, zapewniając pełną funkcjonalność i jednocześnie mniejszą wagę.

 

Wersja podstawowa zabudowy bed rack pick-up zawiera:

  • zestaw elementów montażowych na burtach paki
  • stopy niskie 4 szt.
  • poprzeczki górne 2 szt.
  • belki górne 2 szt.
  • belki boczne 2 szt. (po 1 z każdej strony)
  • komplet śrub nierdzewnych M8

Zabudowa dostępna również w opcji wysokiej.

 

Dane techniczne:

Wymiary: 145x170/156x27 cm (wysokość podana rantu burty)
Waga: ok 34 kg
Nośność dynamiczna: 150 kg
Nośność statyczna: 400 kg
Materiał: stal nierdzewna 3mm, gięta na zimno, bez spawania

 

Kilka ciekawostek technicznych:

Gięcie stali na zimno – jak to działa?

Gięcie na zimno to proces, w którym stal jest formowana pod wpływem nacisku, ale bez podgrzewania do temperatur, w których staje się plastyczna (jak ma to miejsce przy spawaniu lub gięciu na gorąco). Dzięki temu stal zachowuje swoje pierwotne właściwości fizyczne, co oznacza wyższą wytrzymałość i trwałość względem konstrukcji spawanych.

Dlaczego brak spoin to zaleta?

W większości konstrukcje stalowe wymagają spawania, które, mimo że efektywne, osłabia miejscowo strukturę materiału. Miejsca połączeń mogą stać się bardziej podatne na korozję i uszkodzenia mechaniczne. W przypadku konstrukcji giętej na zimno, nie ma takich punktów osłabienia. Dodatkowo, brak widocznych spoin sprawia, iż całość prezentuje się wyjątkowo efektownie i nowocześnie.

Dlaczego stal a nie aluminium

Stal, zwłaszcza gięta na zimno, charakteryzuje się wysoką wytrzymałością na obciążenia i naprężenia mechaniczne. Gięcie na zimno dodatkowo zwiększa jej twardość i odporność na odkształcenia. Dzięki temu materiał ten doskonale sprawdzi się tam, gdzie konieczna jest duża nośność, przy montażu sprzętu o dużej masie (namioty dachowe, ciężkie narzędzia) czy przy przewożeniu ciężkich ładunków.
 
Aluminium jest lżejsze, ale nie tak wytrzymałe jak stal. Choć nowoczesne stopy aluminium mogą oferować wysoką wytrzymałość, to jednak stal pozostaje lepszym wyborem, jeśli planujesz przewozić cięższe ładunki. Aluminium ma większą tendencję do odkształceń przy dużych obciążeniach, w trakcie intensywnej eksploatacji w trudnych warunkach terenowych oraz mniejszą wytrzymałość zmęczeniową.
 

Opinie użytkowników

Liczba ocen: 0
Oceń i opisz

Namiot dachowy na samochodzie osobowym?

przewodnik krok po kroku

sprawdź