Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Zabudowa bed rack Ford Ranger / Raptor Next Gen 2022+ niska montowana na roletę

Przejdź do sekcji Opinie
3 680,00 zł
szt.
Dostępność:
na wyczerpaniu
camp4wheels
Czas wysyłki: 24 godziny
Zapytaj o produkt
Udostępnij

Opis produktu

Zabudowa bed rack Ford Ranger / Raptor Next Gen 2022+ niska montowana na roletę

Montaż bezpośrednio na rowkach rolety, bez ingerencji w konstrukcje samochodu, czy przycinania elementów rolety.

Zabudowa dedykowana do Ford Ranger, Ford Raptor oraz Wildtrak Next Gen od roku 2022 z podwójną kabiną i roletą Mountain Top. Konstrukcja jest tak wyprofilowana, aby pasowała z seryjną owiewką za kabiną.

Po zamontowaniu zabudowy typu bed rack, łatwo możemy ją również zdemontować pozostawiając jedynie elementy mocujące, które wchodzą pod rowek rolety. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto nie traci swoich właściwości typowego samochodu do pracy i przewożenia ładunków na pace. 

Wysokość zabudowy dobraliśmy tak, namiot dachowy po zamontowaniu "schował" się za kabiną samochodu. Zabudowę można również doposażyć w dodatkowe elementy oraz uchwyty do montażu akcesoriów typu hi-lift, siekiera, łopata oraz kanistry, prysznic kempingowy, idealnie pasujące do zabudowy. Możesz w pełni uzbroić swoje auto.

Poszczególne elementy są tak otworowane, aby zapewnić pełną funkcjonalność.

Całość konstrukcji jest wykonana ze stali nierdzewnej, w technice gięcia na zimno, bez spawania

 

Wersja podstawowa zabudowy bed rack pick-up zawiera:

  • zestaw elementów montażowych do rolety MT
  • stopy niskie 4 szt.
  • poprzeczki górne 2 szt.
  • belki górne 2 szt.
  • belki boczne 2 szt. (po 1 z każdej strony)
  • komplet śrub nierdzewnych M8

Zabudowa dostępna również w opcji wysokiej.

 

Dane techniczne:

Wymiary: 108x144/120x25 cm (wysokość podana rantu burty)
Waga: ok 20 kg
Nośność dynamiczna: 150 kg
Materiał: stal nierdzewna 3mm, gięta na zimno, bez spawania

 

Kilka ciekawostek technicznych:

Gięcie stali na zimno – jak to działa?

Gięcie na zimno to proces, w którym stal jest formowana pod wpływem nacisku, ale bez podgrzewania do temperatur, w których staje się plastyczna (jak ma to miejsce przy spawaniu lub gięciu na gorąco). Dzięki temu stal zachowuje swoje pierwotne właściwości fizyczne, co oznacza wyższą wytrzymałość i trwałość względem konstrukcji spawanych.

Dlaczego brak spoin to zaleta?

W większości konstrukcje stalowe wymagają spawania, które, mimo że efektywne, osłabia miejscowo strukturę materiału. Miejsca połączeń mogą stać się bardziej podatne na korozję i uszkodzenia mechaniczne. W przypadku konstrukcji giętej na zimno, nie ma takich punktów osłabienia. Dodatkowo, brak widocznych spoin sprawia, iż całość prezentuje się wyjątkowo efektownie i nowocześnie.

Dlaczego stal a nie aluminium

Stal, zwłaszcza gięta na zimno, charakteryzuje się wysoką wytrzymałością na obciążenia i naprężenia mechaniczne. Gięcie na zimno dodatkowo zwiększa jej twardość i odporność na odkształcenia. Dzięki temu materiał ten doskonale sprawdzi się tam, gdzie konieczna jest duża nośność, przy montażu sprzętu o dużej masie (namioty dachowe, ciężkie narzędzia) czy przy przewożeniu ciężkich ładunków.
 
Aluminium jest lżejsze, ale nie tak wytrzymałe jak stal. Choć nowoczesne stopy aluminium mogą oferować wysoką wytrzymałość, to jednak stal pozostaje lepszym wyborem, jeśli planujesz przewozić cięższe ładunki. Aluminium ma większą tendencję do odkształceń przy dużych obciążeniach, w trakcie intensywnej eksploatacji w trudnych warunkach terenowych oraz mniejszą wytrzymałość zmęczeniową.
 

Opinie użytkowników

5.00
Liczba ocen: 7
Oceń i opisz

Namiot dachowy na samochodzie osobowym?

przewodnik krok po kroku

sprawdź